család 208 Képeslapok (iskolásoknak): Manapság nem nagyon küldünk képeslapokat semmilyen ünnepre.Mobiltelefonról küldünk SMS-eket,vagy interneten e-mailt,közösségi oldalakon köszöntjük meg egymást. Jómagam nagyon szeretem a képeslapokat,amit kézbe lehet venni,ki lehet tenni,minden nap nézegetni, de sajnos nagyon ritkán küldök én is.Leszoktam róla,mert elkeserített,hogy nem kaptam rá válaszokat.Azért minden évben próbálkozom.Idén nem tudtam eldönteni honnan szerezzem be,ezért úgy döntöttem,hogy készítünk saját kezűleg,ez többet ér,mint bármelyik vásárolt lap. A fenti képeslapokat rajzlapokból készítettük, de színes kartonból talán még szebbeket lehet alkotni.

  1. A felső képen világoskék színes papírból vágtunk ki hópihét,majd felragasztottuk egy félbevágott rajzlapra,amit ketté hajtottunk.A hópihe hajtogatását képpel illusztrálva hamarosan bemutatom,mert nem találtam sehol ilyesmit. Köréje még hópihéket rajzoltunk.
  2. A második képen a rajzlapra ragasztottunk egy színes karácsonyi csomagolópapírból hátteret,majd fehér lapból kivágva készült a hóember, amit fölé ragasztottunk,majd filccel megrajzoltuk a részleteket.
  3. A harmadik képen rajzoltunk a rajzlapra egy akkora teáscsészét, amiben elfér egy teafilter. Sütőpapírból kivágtuk ismételten a teáscsészét, ami elég egyszerű így,mert a sütőpapír átlátszik. Celluxszal rögzítettük,majd körben csillagokkal díszítettük a lapot. Mivel a sütőpapírt felül nem ragasztottuk le, beletettünk  egy teafiltert,így akinek küldjük még ajándékot is kap.
  4. A negyedik képen karácsonyfát készítettünk azzal a technikával,hogy színes lapokból,karácsonyi csomagolópapírból különböző hosszúságú csíkokat vágtunk ki (a szélességük egyforma legyen), majd lentről felfelé haladva felragasztottuk a leghosszabbtól a legrövidebbig.A tetejére pedig egy csillag került,amit a csomagolópapírból vágtunk ki. Végül filctollal kiegészítettük az alkotást.

Vers rajzolása (óvodásoknak): Kérjük meg gyermekünket,hogy egy vers elolvasása után rajzoljon hozzá képet, illusztrációt. Lehetőleg olyan verset válasszunk, amely sok képi eszközzel rendelkezik.Nagyobbik fiammal Weöres Sándor:A tündér című versét rajzoltuk le. Kisfiammal pedig most Hárs László:Miértek és hogyanok című versét rajzoltuk le. Meglepő,hogy ilyenkor milyen kreatívak lesznek a gyerekek.Fontos,hogy olyan verset válasszunk,amihez egyébként nem tartozik illusztráció,vagy nem látja a gyermek.Így fejlődik igazán a kreativitása,képzelete.Ajánlom még Nemes Nagy Ágnes:Nyári rajz című versét is.

család 211 Festés (1-2 éveseknek): Bár az én kislányom azért is szeret nagyon festeni, mert gyakran látja a bátyjait és persze ő is részt akar venni a mókában,tapasztalatom szerint a festés nagy élmény mindig a gyermek számára.Kislányom mindig kérdezgeti,hogy mit csinálnak a testvérei, amíg ő itthon van anyával. A héten Norbi (4.5) azt mondta,hogy Mikulást festenek az óvodában.Barbi (2) addig nem hagyott békén,míg elő nem vettük mi is a festéket és az ecsetet.Rajzoltam neki egy Mikulást,majd kapott piros festéket és elkezdett festeni. Miután végzett kért másikat,ezért kitaláltam,hogy karácsony közeledtével rajzolok neki csengőt, amit kifesthet sárgára.Kért hozzá létrát is,mivel mostanában már megjelentek a házfalakon létrán mászó Mikulások.Miután megszáradt a festék, filctollal átrajzoltam a körvonalakat.A gyerekek alkotásait én rendszeresen kiteszem a hűtőre,hogy ezzel is mutassam milyen büszke vagyok az alkotásaikra és persze mindenki megnézheti,aki jön hozzánk.Barbi minden nap megnézi alkotását és rettentő büszke magára.Mindenkinek ajánlom,hogy próbálja ki a gyermekével!

Jó szórakozást az alkotásokhoz! Szívesen látnám a képes beszámolókat is!

A bejegyzés trackback címe:

https://fogdakezem.blog.hu/api/trackback/id/tr334943666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása