Anyák napja

Címkék: vers ünnep aktuális

2013.05.05. 08:00

  Május első vasárnapja, Anyák napja. Ez a mondat olyan számunkra, mint egy kis vers, de mostanában döbbentem rá, hogy nem mindenütt a világon ünneplik ekkor az anyák napját. Amerikai és német oldalakat olvasgatva láttam, hogy ők május második vasárnapján ünneplik ezt a napot a legtöbb országgal együtt. A következő országok ünneplik csak május első vasárnapján az anyák napját: Dél-afrikai Köztársaság, Litvánia, Magyarország, Portugália, Románia, Spanyolország és Szerbia. Ha kíváncsiak vagytok rá, hogy más országokban mikor ünneplik az anyák napját, akkor itt elolvashatjátok: http://hu.wikipedia.org/wiki/Any%C3%A1k_napja

Két nagyon szép verset hoztam nektek Anyák napja alkalmából. Fogadjátok szeretettel!

Csorba Piroska: Mesélj rólam

Mesélj anya,
milyen voltam,
amikor még kicsi voltam?
Az öledbe hogyan bújtam,
és tehozzád hogyan szóltam
amikor nem volt beszédem?
Honnan tudtad mit kívánok?
Megmutattam a kezemmel?

Mesélj rólam,
Hogy szerettél?
Engem is karodba vettél?
Meleg tejeddel etettél,
akárcsak a testvéremet?
Gyönyörködtél akkor bennem,
úgy neveztél: kicsi lelkem?

És amikor
még nem voltam,
a hasadban rugdalóztam,
tudtad-e, hogy milyen leszek,
milyen szépen énekelek?
Sejtetted, hogy kislány (fiú) leszek?

Mesélj anya!
Mesélj rólam.
milyen lettem, amikor már
megszülettem?
Sokat sírtam, vagy nevettem?
Tényleg nem volt egy fogam sem?
- Ha én nem lettem volna,
akkor is szerettél volna?

 

Aranyosi Ervin: Mitől lehet anyuka szép?

Mitől lehet anyuka szép?
- Ha felveszi az ékszerét?
Mitől lehet anyuka szép?
- Ha kifesti fáradt, szép szemét?
Mitől lehet anyuka szép?
- Ha párja elveszti eszét?
Mitől lehet anyuka szép?
- Ha szép mosolyát szórja szét?

Attól lehet anyuka szép,
ha meleg fészek az otthona!
Ha férje és a gyerekek
örömmel térnek meg oda!
Ha szíve egyformán szeret,
ha mindig tündért alakít,
ha nevelése sose bánt,
s így tesz boldoggá valakit....

Kép forrása: blog.xfree..hu

A bejegyzés trackback címe:

https://fogdakezem.blog.hu/api/trackback/id/tr375280807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása