heni_004_1344799365.jpg_320x240

Játsszunk olimpiát (iskolásoknak):A gyerekek szívesen nézik az olimpiai közvetítéseket,ezért úgy gondoltam játszhatnák itthon is olimpiát.Volt olimpiai megnyitó ünnepség. (Ez nem sikerült olyan jól,mivel a gyerekek nem látták.Nagyon későn volt.)Itt lehet énekelni,verset mondani,zenére táncolni,stb.Felvonulnak a sportolók.Ezután Barnabás(8) készített érmeket papírból,amiket kilyukasztott és felfűzött szalagokra.Következtek a játékok!Nálunk a következők:foci (játék focipályával,lehet gombfoci is), sport lövészet (játékpuskával célra lőni, "Most kivételesen nem bántam,hogy játékpuskával játszottak,egyébként nagyon nem szeretem.Ami nekünk van,azt csak farsangi jelmez kiegészítőnek vettük.),célba dobás (Nekünk van egy házi készítésű 3 lyukas fa céltáblánk, az asztalos papa készítette.Lehet persze vödörbe célozni,vagy régi autógumi közepébe,stb.), versenyfutás,bukfenc verseny a szobában,beyblade gurító verseny. Ünnepélyes díjátadón lehet kiosztani az érmeket. Mi az érmek átvétele után ünneplő bulit tartottunk,ahol zenére táncoltunk. Jól megmozgatja őket a játék.A végén pedig lehet záróünnepséget is rendezni.

Írjátok meg a ti olimpiai játékaitokat is,ha kipróbáljátok!


Fagylaltok (óvodásoknak):Rajzoltam a lapra 1 fagylalttölcsért és megkértem Norbit(4.5),hogy rajzoljon még négyet.Mivel mi éppen 5-en vagyunk,ezért ezek a fagylaltok a család tagjainak fagyijai lettek,de a barátokat is meg lehet jelölni.Képzeletben mindenkinek vásároltunk fagylaltot (5-nél több ne legyen).Rárajzolta a gombócokat a tölcsérekre,kinek mennyi jutott.Ezután kitaláltuk milyen fagylaltokat eszünk és ennek megfelelően kiszínezte Norbi a gombócokat.Közben kérdéseket tettem fel neki:"Még hágy tölcsért/gombócot kell rajzolnod?
Ezzel a játékkal jól tudjuk gyakoroltatni a rajzolást (kézügyesség),a számolást 5-ös számkörben és a színeket is .S persze közben nagyon jól érezzük magunkat!

3 egyforma építmény (1-1.5 éveseknek):Kiválasztottunk az építőkockákból 3 hengert, 3 téglatestet és 3 gúlát!Ezekből építettünk 3 egyforma építményt úgy,hogy egyet felépítettem és kértem Barbit,hogy építsen ő is ugyanolyanokat a többi elemből.Nagyon ügyes volt és nagyon tetszett neki a játék,mert többször lerombolta és újraépítette a kis tornyokat. (Ötlet:Deákné B. Katalin:Anya taníts engem! c. könyvéből)

Kérem azokat,akik olvasnak és más életkorú gyermekei vannak,mint nekem,de szeretnének nekik való játékokat is találni a blogomon,azok jelezzék a hozzászólásokban,vagy a kapcsolat menüben küldjenek levelet és legközelebb ennek megfelelően állítom össze a játékokat.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fogdakezem.blog.hu/api/trackback/id/tr344706261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása