jatekok_002_1344195674.jpg_320x240

Agyagozás(iskolásoknak):Már régóta szereztem agyagot a gyerekeknek, de a nagy felfordulás és kosz miatt nem mertem nekiállni a játéknak.Most végre sikerült és nagyon örültem neki, mert sokáig eljátszottak vele és nagyon jól szórakoztunk + szép alkotások születtek. Előkészületek:Az agyagot legalább 1 nappal előtte be kell áztatni vízbe,ha száraz (nekünk az volt). Az asztalt le kell takarni valamilyen sima, lemosható anyaggal pl.viaszos vászon asztalterítő,műanyag alátét,stb. (én egy régi esőkabátot vágtam szét 3 darabra és teljesen megfelelt), víz a kézmosáshoz, kéztörlő. A gyerekeknek védő ruhát kell kötni a ruhájuk elé,mert nagyon össze tudják magukat koszítani. Ez lehet kötény, de teljesen megfelel apa,vagy anya régi, lyukas pólója is. Ezután már csak ötlet és kézügyesség kell.

Barnabás (8 éves) készítette a nagy agyagedényt. Az egyik TV-műsorban láttam egy keramikustól azt a technikát, hogy korong nélkül hogyan lehet agyagedényt készíteni. Hosszú kígyókat kell sodorni és azokat kell egymásra rakni,majd összedolgozni.A mi edényünk is így készült. (Tipp:először készítsük el az alját.)

Óvodás kisfiam készítette az agyaghegyet, 1.5 éves kislányomnak pedig én készítettem egy kis edényt, csigát, gombát és labdát. Következő lépésben a papát meg fogjuk kérni,hogy égesse ki ezeket az alkotásokat, mert szerencsénkre egy téglagyárban dolgozik,ahol van kemence is,így örökre megmaradhatnak az alkotások (ezért szeretem az agyagot).Lehet,hogy sütőben is ki lehet égetni,még nem próbáltam,ha valakinek sikerült, jelezze.

Gyurmázás (1-1.5 éves kortól):A képen lévő színes dolgokat kicsi lányommal készítettük gyurmából. Készítettünk kígyócsaládot (egész jól megy már neki a sodrás), megtanultunk labdákat lapítani és készítettünk sünit,amibe gyufákat szúrtunk. Óvodás kisfiam készítette a serpenyőben a pogácsákat. Amióta megmutattam neki,hogyan lehet lapossá hengergetni,majd kiszúrni játék sodrófával (aminek levehető a két vége,így lyukas lesz és ki lehet belőle nyomni a gyurmát) pogácsákká a gyurmát mindig ezt játsza.

A bejegyzés trackback címe:

https://fogdakezem.blog.hu/api/trackback/id/tr324695464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása