7.téma:Napi feladatok

Címkék: témák

2013.02.08. 20:54

2013 január 014 

  A Reggelivel kapcsolatos bejegyzésben már említettem, hogy a gyerekeimnek vannak mindennapos elvégezendő feladatai. Most leírom miket kell megcsinálniuk. Készítettem nekik kis kártyákat, amikre felírtam a teendőiket, a kicsiknek pedig lerajzoltam. A fenti kártyákon látszik, hogy már sokat lettek használva, kicsit megviseltek. Gyorsan kellett elkészítenem, mert már régóta ígérgettem a gyerekeknek, ezért nincsenek szépen megszerkesztve. Találtok nyomtatható kártyákat itt , bár kicsit kevesebb feladattal. Sajnos nekem nincs nyomtatóm, egyébként elkészülhetett volna az írott kártya Worldben, vagy Excel táblázat formájában is kinyomtatva és kemény kartonra ragasztva. Eredetileg ezt terveztem. A képes kártyák elkészítéséhez lehet képeket keresni az interneten és azt kinyomtatni, kartonra ragasztani. Ezek tartósak és szépek. A másik dédelgetett tervem:A gyerekeket lefényképeztem az adott feladat teljesítése közben. A képeket a kezükbe adva, azok segítségével is végezhetnék a mindennapi feladataikat. Amivel végeznek azt a kártyát nekem szokták odaadni, de lehet készíteni egy kis táblát, dobozt, képet, amire/amibe rakhatják, így szembetűnő mikor végeznek a feladatokkal.

A kártyák alapján a mi reggeli feladataink a következők (A sorrend felcserélhető):

  1. Ébredés után irány a WC-be pisilni
  2. Utána kézmosás, mosakodás
  3. Nagyfiam reggel szivaccsal áttörli a mosdót, így egész héten rendben van (Hetente néhányszor lemosom én is tisztítószerrel). Kicsik kiviszik a papucsot a zuhanyzóhoz, hogy fürdéskor már ott legyen. (Általában zokniban, illetve mezítláb közlekednek a házban.)
  4. Öltözködés
  5. Reggeli
  6. Az ágy rendberakása

Ezen kívül a napi feladataink a következők:

  1. Reggeli feladatok elvégzése a kártyák segítségével.
  2. Tiszta ruhák elpakolása a megfelelő polcra.
  3. 5 perc rendrakás az íróasztalon tanulás előtt.
  4. Délutáni gyakorlás.
  5. Játékok elpakolása a földről alvás előtt.

Hétvégi feladatok:

  1. Törölgetés
  2. Porszívózás
  3. Pizsamaváltás, ágyneműhúzás
  4. Könyvespolcon a könyvek rendbetétele
  5. Cipők kitisztítása
  6. A heti szennyes összeszedése pl. melegítő felső, pulóverek,tornaruhák
  7. Körömvágás (Kicsiknél a szülő végzi)
  8. Szekrényben a ruhák rendbetétele.

  Ezeket a feladatokat mind el tudják végezni az óvodás, kisiskolás gyerekek. Így nekünk is könnyebb dolgunk van a háztartással és később nehezebb feladatokat is rájuk lehet bízni. Próbáljátok ki! Jutalmazzuk is meg őket az elvégzett feladatokért! A legjobb jutalom egy közös játék, hisz szabadidőt kaptunk tőlük, mert ezeket a feladatokat nem nekünk kellett elvégeznünk.

Nálatok milyen feladatai vannak a gyerekeknek? Van olyan is, amit itt nem szerepel, de szívesen megcsinálják?

A bejegyzés trackback címe:

https://fogdakezem.blog.hu/api/trackback/id/tr324875737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása