Ezt a könyvet a legkisebbeknek ajánlom 1-3 éves korig, bár kisiskolás fiam is szívesen hallgatja, illetve olvassa. Olvasás gyakorlásához is nagyon jó, mert rövidek a történetek és egyszerű a szöveg, 1. osztályosoknak éppen megfelelő.

  Bartos Erika könyveit minden gyerek kivétel nélkül szereti, legalábbis még nem hallottam az ellenkezőjéről. Ha valaki tud ilyen gyerekről az írja meg nekünk! A felnőttek viszont nem mindig kedvelik. Olvastam olyan negatív véleményt, hogy túlságosan idilli történetek szerepelnek a könyvekben, a gyermek nem találkozik negativitással. Szerintem nem feltétlenül szükséges a kicsi gyermeknek negatív dolgokkal is találkozni minden könyvben. Éppen a kiskorában őt érő sok pozitív hatás segíti őt abban, hogy később könnyebben feldolgozza a negatív dolgokat, sikeresen megbírkózzon a problémáival.

  A másik érdekes dolog, amit olvastam, hogy ilyet bárki tud írni. Talán ez igaz is, de nem mindenki tudja hogyan fogjon hozzá. Ez a könyv nagyon sok segítséget ad abban, hogyan meséljük el a gyermekünknek egy napját, hogy lássa milyen izgalmas dolgok történnek vele nap, mint nap. Mikor megszülettek a gyermekeim sok szakkönyvet elolvastam a nevelésről és gyakran javasolták, hogy meséljünk a gyermekünknek könyv nélkül, saját magunk által kitalált történeteket a gyermek életéből merítve. Hát én sehogy sem bírkóztam meg ezzel az elvárással, egyáltalán nem tudtam hogy fogjak hozzá. Aztán találkoztam Bartos Erika könyveivel és bekattant az "aha élmény", igen ezt így kellett volna csinálni. Azóta tervezem, hogy én is megírom majd gyermekeim néhány történetét nyomtatott formában, amit aztán elolvashatunk, esetleg később felolvashatnak meseként a saját gyermekeiknek. De ehhez nagyon kellett, hogy Bartos Erika megjelenjen a könyvpiacon ezekkel a csodás könyvekkel. Az előző sorokban leírtakhoz hasonló véleménnyel van a könyvről Vekerdy Tamás pszichológus is. Íme:

Vekerdy Tamás ajánló sorai a sorozat első két kötetének hátlapján:
Irigylem Annát és Petit, hiszen mindig ilyen könyvecskékből szerettem volna olvasni kisgyermekeimnek. Mert a nagymesék korszakát - mondhatnám, egyéves kortól - az efféle meséknek kell megelőzniük. A kisgyerekek mindennapjairól kellene mesélnünk, igen, lehetőleg olyan kedvesen, ahogy Bartos Erika szívhez szóló - mert szívből fakadó - rajzai és szövegei.

  Kicsit irigylem én is Bartos Erika gyermekeit, hogy az anyukájuk ilyen kedves kis mesékkel szórakoztatta őket kiskorukban. Ráadásul még jó rajzkészséggel van megáldva, így az illusztrációkat is maga készíti! De most már ezt a mi gyermekeink is megkaphatják, ha felolvassuk nekik a meséit , illetve ha ihletet kapunk tőlük és mi is kitaláljuk a saját történeteinket. Nagyon sok ötletet adnak még a könyvek arra vonatkozóan is, hogy milyen programokat szervezzünk a gyerekeknek, miket játsszunk, alkossunk velük.

Lapozzatok bele, legalább a könyvtári könyvekbe és ha megszeretitek feltétlenül szerezzetek be egyet otthonra is! Írjátok meg a véleményeteket a könyvről!

A bejegyzés trackback címe:

https://fogdakezem.blog.hu/api/trackback/id/tr795038780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása