heni_004_1346011898.jpg_320x240

Fessünk kavicsra (iskolásoknak): Lapos kavicsokat szedtünk a gyerekekkel séta közben,mert kacsázni szerettek volna a tónál.Sajnos azóta még nem került rá sor,ezért kitaláltam,hogy fessünk rájuk képeket.Ezt a technikát már régen ki akartam próbálni,de nem tudtam milyen festéket használjak hozzá.Mostanában hallottam,hogy jó rá a tempera.Tempera volt itthon,így megpróbáltuk.Előkészítés:színes tempera,újságpapír a kő alá,ecsetek,víz az ecsetek kimosásához,papír vagy tálka,amire a temperát kinyomjuk és az ötleteink. A képen látható alkotások születtek.Festés után ha belakkozzuk,akkor élénkebbek lesznek a színek és fényes a kavics. A kisfiam,Norbi(4.5) ötlete volt,hogy kenjünk rá körömlakkot.Volt színtelen lakkom és nagyon szép lett tőle.

Pöttyös labdák (számolás óvodásoknak):Rajzoltam egy kört a lapra (ez az 1.labda). Megkértem Norbit(4.5),hogy rajzoljon még annyi labdát,hogy összesen 5 legyen.Az első labdába rajzoltam 1 pöttyöt és kértem Norbit,hogy rajzoljon a következőbe eggyel többet,a harmadikba ismét eggyel többet és így tovább. Megszámoltuk melyik labdán hány pötty van, majd megbeszéltük melyiken van a legtöbb és melyiken a legkevesebb.Ez a feladat fejleszti a számolást és a kézügyességet. Kisebb, 3 éves gyerekekkel lehet három labdával is játszani.

Képkollázs (1-1.5 éveseknek):Vágjunk ki újságból 4-5 képet.Lehetőleg a kicsi válassza ki melyek legyenek azok (egy kicsit segíthetünk), egy kellemes újság nézegetéssel egybekötve.Miután kivágtuk a képeket,vegyünk elő egy A4-es lapot és kérjük meg a kicsit,hogy helyezze el rajta a képeket.Ezután fogjuk a ragasztót,kenjük be vele a kép hátulját és hagyjuk,hogy gyermekünk felragassza a képet a papírra.Nagyon látványos alkotások születhetnek belőle.

Kellemes időtöltést mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://fogdakezem.blog.hu/api/trackback/id/tr984732898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása