ujak_070_1350841352.jpg_240x320

Szerencsejáték (iskolásonak):A postáról hoztam néhány szerencseszelvényt (totó,lottó,luxor,stb.).Gondoltam miért ne játszhatnának a gyerekek is néhány felnőtt játékkal.Ezzel persze nem  a szerencsejátékokra akarom rászoktatni a gyerekeket,hanem csak egy jó móka.(Egyébként mi nem játszunk,így néhány szelvényről nem is tudtam hogyan működik.)Megkértem a gyerekeket,hogy húzzanak be néhány számot a szabályoknak megfelelően,majd kezdődhetett a sorsolás.Ha valakinek van otthon rengeteg Kinder tojása,akkor abba bele lehet tenni a számokat,vagy egyszerűen csak papírra felírni és sapkából,kosárból,zacskóból húzni.Én azt találtam ki,hogy a színkorongok két oldalára írjuk fel a számokat és húzunk pl.3 pirosat és 3 kéket.A nyereményeket át lehet adni játékpénzben,vagy egyéb nyereményeket is ki lehet találni (pl.csoki,cukor,játékok).Érdemes kisebb nyereményt adni már akkor is,ha csak 1 találatuk van,sikerélményt ad.

Érdekes volt számomra,hogy óvodás fiamat(4.5) érdekelte legjobban a játék.Teljes mértékben megértette az oszlop fogalmát (pl. hatos lottónál egy oszlopban 6 számot lehet bejelölni).Szerintem legalább 1 órát tevékenykedett a számok bejelölésével,mert folyton figyelte,hogy egyforma számokat ne jelöljön be az egyes oszlopokban.Igazi agymunka volt a számokkal! A kétjegyű számokat egyébként úgy tanulta meg elolvasni,hogy folyton figyelte a házszámokat és kérdezgetett,végül megtanulta összeolvasni a számokat.

Önarckép (óvodásoknak): A Panda Peti című gyermekmagazinban volt az egyik feladat az,hogy tükör segítségével rajzolja le magát a gyermek.Érdemes kipróbálni,mert mint a fenti kép mutatja nagyon jó dolgok születnek belőle,fejleszti a gyermek testi észlelésést és az önbizalmát.Kisfiam (4.5) először nem akarta megcsinálni a feladatot.Úgy vettem rá,hogy én is lerajzoltam magam vele együtt tükör segítségével,így egy közös játék kerekedett belőle.A magazinban van hozzá egy aranyos mese is, motivációnak érdemes elolvasni a gyereknek rajzolás előtt:Móra Ferenc:Tükrös Kata.

Ritmus (1-1.5 éveseknek): A mozgás- és a beszédfejlődéshez fontos a zene,a ritmus.Kezét fogva táncoljunk ütemes mondókára,pl."Sétálunk,sétálunk.".Gyakran mondjunk neki verseket,mondókákat,énekeljünk gyermekdalokat.(Csigabiga...,Süss fel nap..,Kiskacsa fürdik..,Lánc,lánc,eszterlánc...,Csipp-csipp csóka...stb).Hallgassunk zenét és doboljuk a ritmusát.Lehet dobverővel,de mi főzőkanállal csináltuk az ülőgarnitúrán és az asztalon.A rádióban hallgattunk zenét,mert szerintem a mai dalokban elég erős a dob és ezekre lehet a legjobban táncolni,illetve könnyen lehet ütni a ritmusát.Próbáljátok ki!

Jó szórakozást mindenkinek!



A bejegyzés trackback címe:

https://fogdakezem.blog.hu/api/trackback/id/tr974853006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása